середа, 18 січня 2017 р.

Портфоліо учня - як форма оцінювання результатів .


Слайд 1.
Портфоліо (англ. portfolio) — перелік (коротке портфоліо) або
                      збірка (широке портфоліо) виконаних робіт та
                       напрацювань певної особи (компанії).
Портфоліо (з  італійської) - «папка з документами»,
                                                   «папка спеціаліста».
З французької: porter формувати, нести, folio – листок, сторінка
.
Слайд 2.
Функції портфоліо:
·        нагромаджувальна;
·        моделююча;
·        стимулююча.
Функції портфоліо можна сформулювати і ширше:
·        діагностична – фіксує зміни , зростання профмайстерності за певний проміжок часу;
·        мотиваційна – заохочує до ефективної роботи;
·        змістова – розкриває весь спектр виконуваних робіт;
·        розвивальна –забезпечує безперервність процесу зростання;
·        цілепокладання – підтримує мету самовдосконалення;
·        рейтингова – демонструє діапазон професійних компетентностей.
Слайд 3.
Види портфоліо (за І.В.Галковською):
    За метою:
  •        портфоліо власність;
  •        портфоліо – звіт.

За змістом:
  •            портфоліо досягнень (найбільший акцент робиться на документи, які підтверджують успіхи в тій чи іншій діяльності);
  •      проблемно-орієнтоване   (робота вчителя над індивідуальною науково-методичною проблемою);
  •        тематичний  (акцент зроблено на представлення творчих робіт в одній або декількох сферах діяльності);
  •        презентаційне   (представлення основних результатів роботи за певний проміжок часу для проведення експертизи на відповідність заявленій кваліфікаційній категорії);
  •        комплексне  (містить елементи вищеперерахованих портфоліо) .

Слайд 4. Як характеризують  портфоліо  учня  в педагогічній літературі  ?
v Колекція робіт учня, що всебічно демонструє не тільки навчальні результати, але й зусилля, докладені для їх досягнення.
v Виставка навчальних досягнень учня з певного предмета (декількох предметів).
 Слайд 5.       Сенс навчального портфоліо учня:
v Зміщення  акценту з того, що учень не знає й не вміє, на те, що він знає та вміє з певної теми й предмета.
v Інтеграція кількісної та якісної оцінок.
v Перенесення педагогічного наголосу з оцінювання на самооцінювання.
v Основний зміст портфоліо: «Показати всім, на що ти здатний».
 Слайд 6.            Концепція портфоліо учня
Ø Портфоліо учня як накопичувальна оцінка демонструє стійкі     й тривалі результати, компенсуючи ефект випадкового успіху або неуспіху в ситуації іспиту, тестування.
Ø Матеріал учнівського портфоліо збирають упродовж усього періоду навчання.
 Слайд 7.     Які важливі педагогічні завдання
                 допомагає розв’язувати портфоліо учня?
·        Підтримувати та стимулювати навчальну мотивацію школярів.
·        Розвивати навички рефлексивної та оцінної діяльності учнів (рефлексія — це схильність до аналізу своїх переживань, міркування про свій внутрішній стан).
·        Формувати вміння вчитися — ставити мету, планувати й організовувати власну навчальну діяльність.
·        Створювати додаткові передумови й можливості для успішної спеціалізації.
Слайд 8.      Структура комплексного портфоліо:
v Титульний лист;
v «Офіційні документи»;
v «Творчі роботи»;
v «Відгуки та рекомендації»;
v «Загальна інформація»;
v Зведена підсумкова відомість.
Слайд 9. Типи портфоліо.
Слайд 10.  Сучасні  форми портфоліо:
·        електронний портфоліо
·        паспорт компетенцій і кваліфікації
·        європейський мовний портфоліо( єдиний європейський  зразок, прийнятий радою Європи).
Слайд 11.  Портфоліо «Досягнення учня»
                      (зразок).
Цей тип портфоліо розрахований на весь термін навчання. У ньому зазначають рівень досягнень учня. Перше місце посідає навчальна ді­яльність, саме тому в основі — рефлексія навчальної діяльності.
  Розділи:
Ø  ПІБ;
Ø  «Візитна картка»:
Ø  «Про мене»,
Ø  «Я й інші»,
Ø  «Який я?»,
Ø  «Я й мої друзі»,
Ø  «Яким я хочу бути?»,
Ø  «Мої труднощі»;
Ø  «Я — учень»:
Ø  «Графічне зображення мого розвитку як учня»,
Ø  «Хочу знати»,
Ø  «Хочу вміти»,
Ø  «Мої улюблені предмети»,
Ø  «Книги, які я прочитав (-ла) і полюбив (-ла);

Ø  «Мої досягнення: заохочення, нагороди».
Посилання на презентацію


Немає коментарів:

Дописати коментар