Слайд 1.
збірка (широке портфоліо) виконаних робіт та
Портфоліо (з італійської)
- «папка з документами»,
«папка спеціаліста».
Слайд 2.
Функції портфоліо:
·
нагромаджувальна;
·
моделююча;
·
стимулююча.
Функції
портфоліо можна сформулювати і ширше:
·
діагностична – фіксує зміни , зростання профмайстерності за певний проміжок часу;
·
мотиваційна
– заохочує до ефективної роботи;
·
змістова
– розкриває весь спектр
виконуваних робіт;
·
розвивальна –забезпечує безперервність процесу зростання;
·
цілепокладання – підтримує мету самовдосконалення;
·
рейтингова
– демонструє діапазон професійних
компетентностей.
Слайд 3.
Види портфоліо (за І.В.Галковською):
За метою:
За метою:
- портфоліо – власність;
- портфоліо – звіт.
За змістом:
- портфоліо досягнень (найбільший акцент робиться на документи, які підтверджують успіхи в тій чи іншій діяльності);
- проблемно-орієнтоване (робота вчителя над індивідуальною науково-методичною проблемою);
- тематичний (акцент зроблено на представлення творчих робіт в одній або декількох сферах діяльності);
- презентаційне (представлення основних результатів роботи за певний проміжок часу для проведення експертизи на відповідність заявленій кваліфікаційній категорії);
- комплексне (містить елементи вищеперерахованих портфоліо) .
Слайд 4. Як характеризують портфоліо учня в педагогічній літературі ?
v Колекція
робіт учня, що всебічно демонструє не тільки навчальні результати, але й
зусилля, докладені для їх досягнення.
v Виставка
навчальних досягнень учня з певного предмета (декількох предметів).
Слайд 5. Сенс навчального портфоліо учня:
v Зміщення акценту з того, що учень не знає й не вміє,
на те, що він знає та вміє з певної теми й предмета.
v Інтеграція кількісної та якісної оцінок.
v Перенесення педагогічного
наголосу з оцінювання на самооцінювання.
v Основний
зміст портфоліо: «Показати всім, на що ти здатний».
Слайд 6. Концепція портфоліо учня
Ø Портфоліо учня як
накопичувальна оцінка демонструє стійкі
й тривалі результати, компенсуючи ефект випадкового успіху або неуспіху
в ситуації іспиту, тестування.
Ø Матеріал учнівського портфоліо збирають упродовж
усього періоду навчання.
Слайд
7. Які
важливі педагогічні завдання
допомагає
розв’язувати портфоліо учня?
·
Підтримувати та стимулювати навчальну мотивацію
школярів.
·
Розвивати навички рефлексивної та оцінної
діяльності учнів (рефлексія — це схильність до аналізу своїх переживань,
міркування про свій внутрішній стан).
·
Формувати
вміння вчитися — ставити мету, планувати й організовувати власну навчальну
діяльність.
·
Створювати
додаткові передумови й можливості для успішної спеціалізації.
Слайд 8.
Структура
комплексного портфоліо:
v
Титульний лист;
v
«Офіційні документи»;
v
«Творчі роботи»;
v
«Відгуки та рекомендації»;
v
«Загальна інформація»;
v
Зведена підсумкова відомість.
Слайд 9. Типи портфоліо.
Слайд 10. Сучасні
форми портфоліо:
·
електронний
портфоліо
·
паспорт
компетенцій і кваліфікації
·
європейський мовний
портфоліо( єдиний європейський зразок,
прийнятий радою
Європи).
Слайд 11.
Портфоліо
«Досягнення учня»
(зразок).
Цей
тип портфоліо розрахований на весь термін навчання. У ньому зазначають рівень
досягнень учня. Перше місце посідає навчальна діяльність, саме тому в основі —
рефлексія навчальної діяльності.
Розділи:
Ø ПІБ;
Ø «Візитна картка»:
Ø «Про мене»,
Ø «Я й інші»,
Ø «Який я?»,
Ø «Я й мої друзі»,
Ø «Яким я хочу бути?»,
Ø «Мої труднощі»;
Ø «Я — учень»:
Ø «Графічне зображення мого розвитку як учня»,
Ø «Хочу знати»,
Ø «Хочу вміти»,
Ø «Мої улюблені предмети»,
Ø «Книги, які я прочитав (-ла) і полюбив (-ла);
Немає коментарів:
Дописати коментар