Виступ психолога на МО класних керівників.
Основні
завдання по роботі з дітьми пільгового контингенту.
- Створення сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дітей, забезпечення їх правового та соціального захисту.
- Формування гармонійного розвиненої особистості, громадянина, здатного до повноцінної життєдіяльності в усіх сферах освіти, науки і культури.
- Профілактика захворюваності, дитячого травматизму, оволодіння знаннями з основ безпеки житєдіяльності, розвиток критичного мислення щодо збереження та відновлення здоров»я.
- Проведення радикальних заходів щодо запобігання інфекційним і паразитарним захворюванням.
- Здійснення заходів щодо профілактики злочинності, алкоголізму і куріння серед дітей.
- Реалізація наукових розробок, спрямованих на вирішення актуальних проблем дитинства.
Основні
напрямки роботи з реалізації завдань.
- Поліпшення умов розвитку, виховання, реалізація творчих здібностей дитини.
- Сприяння повноцінному харчуванню дітей пільгового контингенту.
- Поліпшення умов для дітей, які перебувають в особливо складних і надзвичайних умовах.
- Поліпшення стану здоров»я шляхом профілактики захворювань та оздоровлення дітей.
- Організація повноцінного дозвілля дітей, розвиток їх природних здібностей.
- Забезпечення дітям повноцінної участі у всіх сферах діяльності відповідно до їх віку.
- Діагностико – психологічне обстеження.
- Надання адресної допомоги дітям, що перебувають в особливо складних матеріальних умовах.
- Виявлення учнів пільгового контингенту.
- Обстеження житлово – побутових умов проживання дітей пільгового контингенту, складання актів.
- Збір об»єктивних даних, що підтверджують належність дітей до пільгової категорії.
- Ведення систематичного обліку роботи з дітьми.
- Відвідування дітей удома, вивчення психологічного клімату всім»ї, виявлення потреб сім»ї.
- Виявлення взаємовідносин учнів в колективі, і мікроколективі, міжгрупові зв»язки (соціометрія, тестування тощо).
- Вивчення морально – психологічного клімату в класі.
- Вивчення індивідуальних психологічних якостей дітей (тестування, анкетування тощо).
- Складання психолого – педагогічної характеристики учня, що належить до пільгової категорії.
- Вивчення ступеня дотримання вчителями педагогічного такту, делікатності в спілкуванні з учнями, дотримання педагогічної етики.
- Контроль за відвідуванням уроків, контроль харчування, медичних оглядів.
- Контроль за станом здоров»я, формування засад здорового способу життя.
- Вивчення рівня розвитку класного колективу, ролі та позиції дітей в колективі.
- Вивчення прав дитини («Конвенція про права дитини», Укази Президента та ін.).
- Включення дітей в колективну діяльність, додержання принципів природо відповідності та гуманізму.
- Виявлення природних нахилів, обдарованості, створення ситуації успіху.
- Залучення дітей пільгового контингенту до роботи в МАН, занять в гуртках та секціях спортивного та художньо-естетичного напрямів.
- Здійснення активних форм роботи (диспутів, вікторин, літературних і тематичних вечорів, рингів, дискусій та ін.), що спрямовані на формування в учнів загальнолюдських цінностей та рис загальнолюдської моралі.
- Проведення індивідуальної роботи (класний керівник, психолог, соціальний педагог) з батьками, неформальними лідерами (бесіди, тренінги-спілкування, соціально-рольовий, рефлективно – прогностичний, психосаморегуляції), індивідуальні програми створення умов психолого – педагогічного комфорту.
- Проведення індивідуальної роботи, організація додаткових занять та допомоги (учнівської та вчительської) з невстигаючими дітьми.
- Проведення батьківських лекторіїв на теми зміцнення здоров»я, профілактики шкідливих звичок, формування засад здорового способу життя, соціального захисту дітей пільгових категорій.
- Засідання методоб»єднання класних керівників з питань соціального захисту, звіти класних керівників щодо роботи з дітьми пільгових категорій.
- Педагогічні та малі педради з питань соціального захисту, роботи з дітьми пільгових категорій та підвищення їх успішності.
- Індивідуальна робота з вчителями, що припускаються відхилень від педагогічних вимог у навчально – виховному процесі.
- Працевлаштування дітей пільгових категорій після закінчення навчального року.
ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ
План роботи має бути виділений окремим розділом «Робота з
охорони дитинства», або об»єднаний з розділом виховної роботи «Організація
виховного процесу, охорона дитинства».
У плані передбачити:
- ознайомлення та роботу з нормативними документами з охорони дитинства;
- планування заходів на реалізацію діючих програм;
- проведення обстежень дітей соціально незахищених категорій;
- організацію харчування;
- організацію підвозу дітей до школи;
- контроль за проходженням медичного огляду школярів;
- організацію спецмедгруп;
- організацію індивідуального навчання вдома;
- залучення дітей соціально незахищених категорій до гурткової роботи, факультативів, спортивних секцій;
- організацію проведення благодійних акцій;
- оформлення соціальних паспортів школи і класів;
- проведення методичних оперативок;
- тематичні вивчення питань з охорони дитинства;
- взаємодію з органами опіки та піклування;
- організацію оздоровлення;
- організацію роботи батьківських лекторіїв з питань допомоги у вихованні дітей та ознайомлення із законодавством з охорони дитинства;
- організацію профорієнтаційної роботи з дітьми соціально незахищених категорій;
- розроблення і виконання заходів з охорони дитинства;
- проведення місячників, громадських оглядів з охорони дитинства;
- підбиття підсумків успішності дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей із проблемних сімей;
- подачу річної статистичної звітності по охороні дитинства.
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА.
Здійснюється на основі
річного плану роботи. При характеристиці класу дати психолого – педагогічну
характеристику дітей соціально незахищених категорій, соціальний паспорт класу.
Посилена індивідуальна робота з дітьми соціально незахищених категорій.
УДОСКОНАЛИТИ РОБОТУ З
КОНТРОЛЮ
періодично на наради при директорові, на педради виносити питання охорони
дитинства, заслуховувати звіти класних керівників, громадського інспектора, хід
виконання заходів.
НОМЕНКЛАТУРА СПРАВ З ОХОРОНИ
ДИТИНСТВА:
- Списки дітей усіх соціально незахищених категорій.
- Особові справи на дітей – сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування:
·
копія
свідоцтва про народження;
·
документи,
що засвідчують відсутність батьків;
·
рішення
опіки та піклування або суду про призначення опіки;
·
щорічні
акти обстежень;
·
розписка
в отриманні єдиного квитка;
·
реєстраційна
картка відповідно до зразка;
·
результати
щорічних медичних оглядів;
·
документи,
що засвідчують матеріальне забезпечення дітей;
·
документи,
що засвідчують забезпечення дітей майном, житлом, землею.
·
акти
обстеження житлово – побутових умов
проживання дітей. (В акті має бути детально відображено умови проживання дитини
– чи забезпечена вона сезонним одягом, продуктами харчування, чи створено умови
для підготовки уроків, санітарний стан приміщення, чи потребує допомоги, які у
неї стосунки з батьками, чи трапляються випадки насильства від батьків чи осіб,
які їх заміняють щодо дитини). Усі акти затверджує директор школи. Акти
аналізують класні керівники, громадський інспектор з охорони дитинства, їх
виносять на розгляд педради, наради з
директором. За результатами приймають конкретні рішення - надати матеріальну допомогу через зібрання
коштів чи проведення благодійних акцій, звернутися до органу місцевого
самоврядування, у центр соціальних служб для молоді для встановлення
соціального супроводу, у Червоний Хрест із проханням надання допомоги, залучити
психолога для надання психологічної допомоги, допомогти педагогічно, залучити
до участі в роботі гуртка тощо.
На основі актів обстежень складають соціальний
паспорт школи.
- книга надання матеріальної допомоги дітям соціально незахищених категорій;
- журнал реєстрації вхідної документації з охорони дитинства;
- накази, розпорядження, вказівки, методичні рекомендації, заходи інформаційні листи, листи – орієнтування;
- матеріали, що ілюструють виконання нормативно – правової документації.
Немає коментарів:
Дописати коментар