Програма з факультативу «Цікава психологія»
розрахована на 35 години (1 заняття на тиждень).Укладач: Ціось Алла Леонідівна практичний психолог.
1 рік навчання. Має ґрунтовну теоретичну й практичну спрямованість. До теоретичних знань належать уявлення про предмет психології, загальні принципи вирішення психологічних завдань. До практичних навичок належать: робота з різними психологічними методиками, оволодіння релаксаційними, саморегуляційними психотехніками.
1 рік навчання. Має ґрунтовну теоретичну й практичну спрямованість. До теоретичних знань належать уявлення про предмет психології, загальні принципи вирішення психологічних завдань. До практичних навичок належать: робота з різними психологічними методиками, оволодіння релаксаційними, саморегуляційними психотехніками.
Дана програма факультативу «Цікава психологія» поділена
на три модулі:
І модуль. Вивчення та пізнання свого «Я» через чарівний світ психології – 18 годин;
ІІ модуль. Пізнавальні процеси – 9 годин;
ІІІ модуль. Психогігієна особистості – 8 годин
Календарне навчально-тематичне
планування програми
№ з\п
|
Назва розділу та теми заняття
|
К-сть годин
|
Форма
проведення
|
Дата
|
1.
|
Психологічний тренінг знайомства «Пізнай себе через чарівний світ
психології»
|
1
|
Тренінг
|
|
І модуль. Вивчення та пізнання
свого «Я» через чарівний світ психології – 18 год.
Мета: ввести учнів у світ психології та
допомогти дізнатися про особливості
своєї особистості.
|
||||
2.
|
Особливе королівство Внутрішнього Світу. «Я» і моя душа.
|
1
|
Навчально-практична
|
|
3.
|
Психологічний практикум «Хто Я»?
|
1
|
Психологічний практикум
|
|
4.
|
«Я» і мій характер .
|
1
|
Навчально-практична
|
|
5.
|
Психологічний практикум. Виявлення акцентуацій з допомогою
тесту-опитувальника “Ваш тип
характеру” (методика Шмішека) .
|
1
|
Психологічний практикум
|
|
6.
|
Міні-тренінг спілкування «Я+інші»
|
1
|
Міні –тренінг
|
|
7.
|
Про
типи темпераменту - «Чотири лицарі».
|
1
|
Навчально-практична
|
|
8.
|
Психологічний практикум. Виявлення типу темпераменту за методикою
Г. Айзенка “Ваш паспорт темпераменту” .
|
1
|
Психологічний практикум
|
|
9.
|
Самооцінка – самосприйняття власного «Я» Опитувальник на виявлення рівня самооцінки.
|
1
|
Навчально – практична
|
|
10.
|
Психологічний тренінг «Моя
самооцінка».
|
1
|
Тренінг
|
|
11.
|
Екстраверт – амбаверт -
інтроверт.
|
1
|
Навчально-практична
|
|
12.
|
Біоритм життєдіяльності – сова
, голуб, жайворонок.
|
1
|
Навчально-практична
|
|
13.
|
Перехресна інервація - таємниця мозку.
|
1
|
Навчально-практична
|
|
14.
|
Безмовна поведінка людини. Міміка і жести. Психогімнастика «Жестові
етюди».
|
1
|
Навчально-практична
|
|
15.
|
Проект особистості. Вивчи себе через психомалюнок. Проективна методика
“Дерево” (методика Брайана Шелби).
|
1
|
Діагностичне заняття
|
|
16.
|
Проективна методика “Неіснуюча тварина”.
|
1
|
Діагностичне заняття
|
|
17.
|
Цікава психогеометрія.
|
1
|
Навчально-практична
|
|
18.
|
Психологія кольору «Гармонія барв». Тест вибору
кольорів (методика М.Люшера).
|
1
|
Навчально-практична
|
|
19.
|
Таємниця твого імені. Що
означає твоє ім’я?
|
1
|
Навчально-практична
|
|
ІІ модуль. Пізнавальні процеси
– 9 год.
Мета: ознайомити учнів із
властивостями пізнавальних процесів, навчити їх корекції
|
||||
20.
|
Мислення. Форми і види мислення. Психологічний практикум «Розвиваємо мислення» .
|
1
|
Психологічний практикум
|
|
21.
|
Психологічний практикум «Вивчаємо свій інтелект» Тест загальних розумових
здібностей (адаптований для українських шкіл) Методика А.Отіс, Р. Леннон.
|
1
|
Психологічний практикум
|
|
22.
|
«Анатомія» пам’яті.
|
1
|
Лекція
|
|
23.
|
Психологічний практикум: дослідження та вивчення розвитку пам’яті.
Методика дослідження типу пам’яті (метод. посібник
Клімова, Янцура М.С. ).
|
1
|
Психологічний практикум
|
|
24.
|
Увага увазі.
|
1
|
Лекція
|
|
25.
|
Психологічний практикум: дослідження та вивчення розвитку уваги Методика
дослідження типу уваги (метод. посібник Клімова, Янцура М.С.)
|
1
|
Психологічний практикум
|
|
26.
|
Загадковий світ уяви. Види уяви. Психологічний практикум: дослідження та
вивчення розвитку уяви (креативні
тести Вільямса, П.Торренса).
|
1
|
Навчально-практична
|
|
27.
|
«Я» і мої здібності, задатки. Діагностичний тест “Здібності школяра” (ж-л
“ Позакласний час”).
|
1
|
Навчально-практична
|
|
ІІІ модуль. Психогігієна
особистості –8 год.
Мета: ознайомити учнів з основними методами саморегуляції
|
||||
28.
|
Стрес, депресія, тривожність. Як допомогти самому собі. Тест «Чи чатує на
вас стрес?
|
1
|
Навчально-практична
|
|
29.
|
Вчимося спілкуватися. Правила
спілкування та побудови діалогу. Визначення коефіцієнту комунікативності за
допомогою тесту.
|
2
|
Лекція з елементами діагностики
|
|
30.
|
Емоції, почуття. Засоби керування
емоціями.
|
1
|
Навчально-практична
|
|
31.
|
Методи саморегуляції. Релаксація .
|
1
|
Навчально-практична
|
|
32.
|
Спілкування без конфліктів.
|
1
|
Навчально-практична
|
|
33.
|
Світ арт - терапії: допоможи собі
сам.
|
1
|
Арт – терапевтичне заняття
|
|
34.
|
Рефлексивний тренінг – підсумок «Я – це я, і це чудово».
|
1
|
Тренінг
|
Немає коментарів:
Дописати коментар