середа, 18 січня 2017 р.

«Цікава психологія» факультативний курс з психології ( 8 клас)

Програма з факультативу «Цікава психологія» розрахована на 35 години (1 заняття на тиждень).Укладач: Ціось Алла Леонідівна  практичний психолог.
1 рік навчання. Має ґрунтовну теоретичну й практичну спрямованість. До теоретичних знань належать уявлення про предмет психології, загальні принципи вирішення психологічних завдань. До практичних навичок належать: робота з різними психологічними методиками, оволодіння релаксаційними, саморегуляційними психотехніками.
Дана програма факультативу «Цікава психологія» поділена на три модулі:
І модуль. Вивчення та пізнання свого «Я» через   чарівний світ психології – 18 годин;
ІІ модуль. Пізнавальні процеси – 9 годин;
ІІІ модуль. Психогігієна особистості – 8 годин

Календарне навчально-тематичне планування програми 
факультативу«Цікава психологія» .

№ з\п
Назва розділу та теми заняття
К-сть годин
Форма
проведення
Дата
1.
Психологічний тренінг знайомства «Пізнай себе через чарівний світ психології»
1
Тренінг

І модуль. Вивчення та пізнання свого «Я» через чарівний світ психології – 18 год.
Мета: ввести учнів у світ психології та допомогти  дізнатися про особливості своєї особистості.
2.
Особливе королівство Внутрішнього Світу. «Я» і моя душа.
1
Навчально-практична


3.
Психологічний практикум «Хто Я»?
1
Психологічний практикум


4.
«Я» і мій характер  .
1
Навчально-практична


5.
Психологічний практикум. Виявлення акцентуацій з допомогою тесту-опитувальника  “Ваш тип характеру” (методика Шмішека) .
1
Психологічний практикум


6.
Міні-тренінг спілкування «Я+інші»
1
Міні –тренінг

7.
Про типи темпераменту - «Чотири лицарі».
1
Навчально-практична


8.
Психологічний практикум. Виявлення типу темпераменту за  методикою  Г. Айзенка “Ваш паспорт темпераменту” .
1
Психологічний практикум


9.
Самооцінка – самосприйняття власного «Я» Опитувальник на виявлення рівня самооцінки.
1
Навчально – практична


10.
Психологічний тренінг «Моя самооцінка».
1
Тренінг

11.
Екстраверт – амбаверт - інтроверт.
1
Навчально-практична


12.
Біоритм життєдіяльності – сова , голуб, жайворонок.
1
Навчально-практична


13.
Перехресна інервація - таємниця мозку.
1
Навчально-практична


14.
Безмовна поведінка людини. Міміка і жести. Психогімнастика «Жестові етюди».
1
Навчально-практична


15.
Проект особистості. Вивчи себе через психомалюнок. Проективна методика “Дерево” (методика Брайана Шелби).
1
Діагностичне заняття


16.
Проективна методика “Неіснуюча тварина”.
1
Діагностичне заняття


17.
Цікава психогеометрія.
1
Навчально-практична


18.
Психологія  кольору «Гармонія барв». Тест вибору кольорів (методика М.Люшера).
1
Навчально-практична


19.
Таємниця твого імені. Що означає твоє ім’я?
1
Навчально-практична


ІІ модуль. Пізнавальні процеси – 9 год.
Мета: ознайомити учнів із властивостями пізнавальних процесів, навчити їх корекції

20.
Мислення. Форми і види мислення. Психологічний практикум  «Розвиваємо мислення» .
1
Психологічний практикум


21.
Психологічний практикум «Вивчаємо свій інтелект» Тест загальних розумових здібностей (адаптований для українських шкіл) Методика А.Отіс, Р. Леннон.
1
Психологічний практикум


22.
«Анатомія» пам’яті.
1
Лекція

23.
Психологічний практикум: дослідження та вивчення розвитку пам’яті. Методика дослідження типу пам’яті (метод. посібник
 Клімова, Янцура М.С.  ).
1
Психологічний практикум


24.
Увага увазі.
1
Лекція

25.
Психологічний практикум: дослідження та вивчення розвитку уваги Методика дослідження типу уваги (метод. посібник Клімова, Янцура М.С.)
1
Психологічний практикум


26.
Загадковий світ уяви. Види уяви. Психологічний практикум: дослідження та вивчення розвитку уяви  (креативні тести Вільямса, П.Торренса).
1
Навчально-практична


27.
«Я» і мої здібності, задатки. Діагностичний тест “Здібності школяра” (ж-л “ Позакласний час”).
1
Навчально-практична


ІІІ модуль. Психогігієна особистості –8 год.
Мета: ознайомити учнів з основними методами саморегуляції


28.
Стрес, депресія, тривожність. Як допомогти самому собі. Тест «Чи чатує на вас стрес?
1
Навчально-практична


29.
Вчимося спілкуватися. Правила спілкування та побудови діалогу. Визначення коефіцієнту комунікативності за допомогою тесту.
2
Лекція з елементами діагностики

30.
Емоції, почуття. Засоби керування  емоціями.
1
Навчально-практична


31.
Методи саморегуляції. Релаксація .
1
Навчально-практична


32.
Спілкування без конфліктів.
1
Навчально-практична


33.
Світ  арт - терапії: допоможи собі сам.
1
Арт  – терапевтичне заняття

34.
Рефлексивний тренінг – підсумок «Я – це я, і це чудово».
1
Тренінг

Немає коментарів:

Дописати коментар