середа, 18 січня 2017 р.

Курс“Моя майбутня професія: правила вибору”.9 клас.


                                  «Моя майбутня професія: правила вибору»
курс за вибором для учнів 9-х класів
Панок В.Г., директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України;
Мельник О. В., заступник директора Інституту проблем виховання НАПН України;
Морін О.Л., завідувач лабораторії трудового виховання і профорієнтації Інституту проблем виховання НАПН України;
Гуцан Л.А., старший науковий співробітник лабораторії трудового виховання і профорієнтації Інституту проблем виховання НАПН України;
Ткачук І.І., старший науковий співробітник лабораторії трудового виховання і профорієнтації Інституту проблем виховання НАПН України.
Моя майбутня професія: правила вибору [курс за вибором для учнів 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (52 год.)] // В. Г. Панок, О. В. Мельник, О. Л. Морін, Л. А. Гуцан, І. І. Ткачук. – Рукопис, 2013. – 33 с. 
 Календарне планування курсу.



№ уроку
з/п
Тема
Навч.
год.
Дата
Форма
пров-я занять
Розділ 1. Світ професій (7 год.)
Тема 1.1.Мотиви вибору професії.
1.
Поняття “професія”. Спеціальність, кваліфікація, посада. Мотиви вибору професії.
1
Тема 1.2. Класифікація професій.
2.
Види професій. Галузі господарства. Загальні відомості про галузеву класифікацію професій. Державний класифікатор професій України.
Практична робота.Заповнення анкети “Професії моїх батьків”.
1
3.
Професійна діяльність людини. Зміст і структура професійної праці. Загальна характеристика професійної діяльності: предмет, мета, засоби, умови тощо.
Практична робота.Розподіл заданого переліку професій на групи за визначеною характеристикою праці.
1
4.
Класифікація професій за предметом праці, за метою праці,Загальна характеристика п'яти типів професій.
Практична робота.Розподіл заданого переліку професій на групи за предметом праці. Доповнення виділених груп власними прикладами професій.
1
5.
Класифікація професій залежно від засобів праці: ручні, механізовані, автоматизовані, комп'ютеризовані та ін.,за умовами праці : в умовах звичайного клімату, на відкритому повітрі з різкими змінами клімату, в екстремальних умовах, з підвищеною моральною відповідальністю за здоров'я та життя людей.
Практична робота.Розподіл заданого переліку професій на групи залежно від засобів праці. Доповнення виділених груп власними прикладами професій.
1
6.
Професії різного типу відносин. Детальна характеристика професій різного типу. Специфіка предмета, мети, засобів, умов праці професій різного типу та вимог, які вони висувають до особистості.
Практична робота. Класифікація основних груп професій різного типу відносин. Визначення професійно-важливих якостей, необхідних для роботи за професіями різного типу відносин.
1
7.
Підсумкове заняття. Формула вибору професії “хочу”, “можу”, “треба”. Уточнення та перевірка отриманих знань. 
Практична робота.Порівняння професійно-важливих якостей, необхідних для роботи за професіями різного типу.Складання формули визначеної професії за допомогою таблиці “Класифікація професій”.
1
Розділ 2. Образ “Я”.
Тема. 2.1. “Я” і мої можливості
( 9 год.)
8.
Вибір майбутнього профілю навчання та профільна придатність особистості. Вимоги профільного навчання. Стан здоров'я та бажаний у майбутньому напрям профільного навчання.
Практична робота.Визначення й узагальнення особистісних характеристик, які можуть стати перепоною для продовження навчання за бажаним профілем.
1
9.
Що я знаю про себе і свої можливості. Образ “Я”. Психічне, соціальне та фізичне “Я”.
Практична робота.Вправа “Хто Я?”. Дискусія “Для чого людині знати себе.
Асоціації та уява людини. Вплив реклами на уявлення людини про себе і свої можливості. Аналіз прикладів впливу прямої та прихованої реклами на професійну діяльність людини.
1
10.
Самооцінка та її значення для правильного вибору майбутнього профілю навчання. Самопізнання і самовиховання.
Практична робота.Визначення рівня самооцінки. Методика “Моя самооцінка”.
1
11.
Увага та її особливості. Види уваги. Структура й якості уваги. Увага і професійна діяльність людини. Засоби розвитку уваги.
Практична робота. Визначення особливостей розвитку уваги. Методики “Об'єм уваги”, “Розподіл та переключення уваги.
1
12.
Пам'ять  та   її значення для професійної діяльності людини. Види пам'яті. Запам'ятовування, збереження і забування інформації. Продуктивність пам'яті. Довгострокова, короткочасна та оперативна пам'ять.
Практична робота. Визначення рівня розвитку пам’яті, її різних видів. Раціональні прийоми запам'ятовування.
1
13.
Мислення. Види мислення та їх характеристика. Особливості мислення і його значення для вибору майбутньої професії. Моделі інтуїтивних та логічних мисленнєвих рішень.
Практична робота.Визначення рівня розвитку видів мислення. Вправи розвитку мислення “Гімнастика для мозку».
1
14.
Темперамент  і характер. Врахування  їх  особливостей у професійній діяльності. Типи темпераменту. Характеристика якостей темпераменту. Переваги та недоліки основних типів темпераменту. Урахування домінуючих рис характеру при виборі майбутньої  професії.
 Практична робота. Визначення типу темпераменту. Вправи для самовиховання. Гра “Аукціон».
1
15.
Емоції, їх прояв і значення у професійній діяльності людини. Емоційні стани: афект, настрій, почуття. Емоції  та  ставлення людини до праці.
Практична робота.  Вправи для розвитку  контролю над своїми емоціями:“Намалюй емоцію”;“Передай емоцію”;“Угадай емоцію».
1
16.
Сприймання та воля, їх урахування у процесі вибору майбутньої професії. Стрес, розчарування й оптимізм. Вплив стресу на здоров'я людини. Дистрес і депресія. Саморегуляція – шлях до подолання стресу.
Практична робота.Визначення рівня розвитку вольових якостей. Вправи для розвитку волі.
1

Немає коментарів:

Дописати коментар